Statut

Uczniowskiego Klubu Sportowego „KATOWICE” z dnia 26.09.2019r.

 

 

 

Nazwa, teren działanie, siedziba i charakter prawny

 

§ 1

Stowarzyszenie kultury fizycznej nosi nazwę Uczniowski Klub Sportowy „KATOWICE” zwane dalej Klubem. Klub używa nazwy skróconej: UKS ,,KATOWICE”.

 

§ 2

1.Terenem działania Klubu jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.

2. Siedzibą Klubu jest miasto Katowice.

§ 3

1. Klub działa na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j Dz. U. z 2014 r. poz. 715), ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1393) oraz niniejszym statutem.

2. Klub jest stowarzyszeniem w rozumieniu art. 4 ust. 2, 3 i 4 ustawy o sporcie i z tego tytułu podlega wpisowi do ewidencji uczniowskich klubów sportowych Prezydenta Miasta Katowice oraz posiada osobowość prawną.

3. Klub może być członkiem organizacji sportowych o podobnym profilu działania.

 

§ 4

1. Klub używa godła, flagi, barw, odznak i znaczków organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2. Barwami Klubu są kolory czerwony i zielony.

 

Rozdział 2

Cele i środki działania

 

§ 5

Celem klubu jest:

1. Planowanie i organizowanie zajęć sportowych dzieci i w oparciu o możliwości obiektowe i sprzętowe oraz o pomoc organizacyjną i materialną rodziców i sympatyków Klubu,

2. uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim,

3. organizowanie dla dzieci i młodzieży zajęć sportowych w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej,

4. organizowanie uczniom różnorodnych form współzawodnictwa sportowego, przy współudziale związków sportowych,

5. organizowanie zgrupowań sportowych oraz obozów wypoczynkowych dla członków Klubu,

6. kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych Klubu,

7. prowadzenie działań w celu upowszechniania kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży, jako forma zapobiegania patologiom społecznym i wykluczeniu społecznemu,

8. organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych, promocji zdrowego stylu życia, wolnego od uzależnień,

9. organizowanie różnorodnych form współzawodnictwa sportowego,

10. udział w ogólnopolskim systemie współzawodnictwa sportowego,

11. organizowanie dzieciom i młodzieży wypoczynku zimowego i letniego oraz obozów sportowych,

12. nawiązywanie kontaktów sportowych,

13. kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych klubu.

 

§ 6

Klub realizuje swoje zadania statutowe we współdziałaniu z dyrektorami katowickich i wojewódzkich placówek oświatowych i sportowych, władzami samorządowymi oraz stowarzyszeniami kultury fizycznej i związkami sportowymi.

 

§ 7

1. Klub opiera swą działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków, sympatyków i wolontariuszy.

2. Klub może skupiać wokół siebie firmy, instytucje i osoby fizyczne wyrażające wolę wspierania statutowej działalności Klubu.

3. Dla realizacji określonych celów statutowych Klub może zatrudniać pracowników.

4. Klub jest działalnością odpłatną przy organizacji obozów sportowych.

 

Rozdział 3

Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki

 

§ 8

Członkowie Klubu dzielą się na:

1. zwyczajnych,

2. wspierających

 

§ 9

1. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą zostać rodzice, opiekunowie, nauczyciele, sympatycy, którzy złożą pisemną deklarację, zapłacą wpisowe i zostaną wpisani w rejestr członków Klubu na podstawie uchwały Zarządu z uwzględnieniem zapisu zawartych w art. 3 ust. 2 i 3 Ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.

2. Członkowie Klubu uzyskują prawo wyborcze do statutowych organów Klubu i prawo głosowania po ukończeniu 16 roku życia zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 Ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.

 

§ 10

Członkowie zwyczajni mają prawo do:

1. Uczestnictwa w Walnych Zebraniach Członków Klubu z głosem stanowiącym, osobiście z biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami wynikającymi z § 9 ust. 2 niniejszego statutu,

2. zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Klubu,

3. uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez Klub,

4. korzystania z wszelkich urządzeń będących w dyspozycji Klubu,

5. korzystania z innych uprawnień określonych uchwałą Zarządu Klubu.

 

§ 11

Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które popierają cele Klubu, zostaną przyjęte przez Zarząd i zadeklarują pomoc materialno-finansową lub inną dla Klubu.

 

 

§ 12

Członkowie wspierający mają prawo do:

1. uczestniczenia bezpośrednio lub poprzez swoich delegatów w Walnych Zebraniach Członków Klubu, z głosem doradczym bez czynnego i biernego prawa wyborczego

2. zgłaszania wniosków i propozycji wobec władz Klubu,

3. korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu,

 

 

§ 13

Do obowiązków członków Klubu należy:

1. czynny udział w działalności Klubu,

2. przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu, regulaminów wewnętrznych, 3. godne reprezentowanie barw Klubu,

4. płacenie składek na zasadach przyjętych uchwałą Zarządu.

 

§ 14

1. Członkostwo w Klubie ustaje poprzez:

1) dobrowolne wystąpienie z Klubu zgłoszone na piśmie do Zarządu, po uprzednim uregulowaniu wszystkich zobowiązań wobec Klubu,

2) skreślenie z listy członków uchwałą Zarządu w przypadku:

a) umyślnego naruszenie postanowień statutu,

b) nie brania udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 6(sześciu) miesięcy,

c) działania na szkodę Klubu,

3) zmiany barw klubowych przez zawodnika, na podstawie obowiązujących przepisów ustaw oraz przepisów Polskich Związków Sportowych, zmiana ta może nastąpić po uregulowaniu zobowiązań przyjętych przez zawodnika wobec Klubu,

4) w przypadku śmierci,

5) rozwiązanie się Klubu.

2. Od decyzji o skreśleniu z listy członków przysługuje stronie prawo odwołania się do Walnego Zebrania Członków Klubu, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o podjętej uchwale.

 

Rozdział 4

Władze Klubu

 

§ 15

1. Władzami Klubu są:

1) Walne Zebranie Członków Klubu,

2) Zarząd,

3) Komisja Rewizyjna.

2. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 4 lata a ich wybór następuje w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od decyzji Walnego Zebrania Członków Klubu.

3. Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

 

§ 16

1. Walne Zebranie Członków Klubu jest najwyższą władzą Klubu i jest zwoływane przez Zarząd Klubu.

2. Walne Zebranie Sprawozdawczo – Wyborcze Członków Klubu zwoływane jest przez Zarząd raz na 4 lata.

3. Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Klubu zwoływane jest przez Zarząd raz na rok.

4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu zwoływane jest przez Zarząd:

1) z własnej inicjatywy członków Zarządu – na podstawie uchwały Zarządu,

2) na wniosek Komisji Rewizyjnej,

3) na wniosek 33% ogółu członków.

5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu odbywa się nie później niż w ciągu 3 miesięcy od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

6. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Członków Klubu Zarząd zawiadamia członków, co najmniej na 14 dni przed terminem Walnego Zebrania listem poleconym lub na adres e-mail wskazany przez Członka Klubu.

 

§ 17

1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Członków Klubu należy:

1) uchwalenie programów sportowej, organizacyjnej i finansowej działalności Klubu,

2) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Klubu,

3) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

4) uchwalanie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Zarządu Klubu,

5) wybór i odwołanie Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

6) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązania się Klubu,

7) zatwierdzanie regulaminów: Zarządu, Komisji Rewizyjnej, Wyróżnień nagród i kar,

8) rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady Walnego Zebrania przez członków klubu,

9) powoływanie sekcji Klubu,

10) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawach członkostwa tj.: zawieszenia w prawach członka, skreślenia z listy członków Klubu oraz w sprawie zawieszenia w czynnościach członków ze składu Zarządu i Komisji Rewizyjnej Klubu,

2 . Walne Zebranie Członków Klubu jest prawomocne w pierwszym terminie przy obecności, co najmniej 50% członków uprawnionych do głosowania, a w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu.

3. W Walnym Zebraniu Członków Klubu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd, niezależnie od osób, którym uczestnictwo w Walnym Zebraniu przysługuje na mocy niniejszego statutu.

 

§ 18

1. Zarząd Klubu składa się z od 3 do 5 członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków Klubu. O liczbie członków Zarządu na daną kadencję decyduje uchwałą Walne Zebranie Członków Klubu.

2. Prezes wybierany jest osobno przez Walne Zebranie Członków Klubu.

3. Zarząd ze swojego składu wybiera Wiceprezesa, Sekretarza, Skarbnika oraz Członka Zarządu.

4. Prezes i Skarbnik jednoosobowo lub jeden upoważniony członek Zarządu reprezentuje Klub na zewnątrz i działa w jego imieniu.

5. Zebrania Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na 6 miesięcy.

6. Do ważności uchwał Zarządu Klubu konieczna jest obecność, co najmniej 50% Członków Zarządu, w tym Prezesa.

7. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Prezesowi lub Skarbnikowi

8. W razie ustąpienia Prezesa Zarządu w czasie trwania kadencji, Zarządowi przysługuje prawo wyboru nowego Prezesa, który pełni tę funkcję do czasu najbliższego Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego.

 

§ 19

Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działalnością Klubu w okresach pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków Klubu, a w szczególności;

1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,

2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków Klubu,

3. uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych,

4. powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych

5. przyjmowanie, zawieszanie, odwoływanie i skreślanie członków,

6. zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami,

7. składanie sprawozdań z działalności Klubu,

8. uchwalanie wysokości wpisowego i składek członkowskich,

9. pozyskiwanie środków finansowych na działalność Klubu,

10. zwoływanie Walnych Zebrań Członków Klubu,

11. uchwalanie regulaminów wewnętrznych Klubu nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów władzy.

 

§ 20

1. Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób na szkodę Klubu i przez to stracił zaufanie członków Klubu.

2. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach członka Zarządu podejmuje Zarząd większością kwalifikowaną 60% głosów przy obecności co najmniej 60% członków uprawnionych do głosowania.

3. Zawieszony w czynnościach członek Zarządu ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Członków Klubu w ciągu 30 dni od dnia otrzymania uchwały o zawieszeniu.

 

§ 21

1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu.

2. Komisja Rewizyjna wybierana jest przez Walne Zebranie Członków Klubu. Liczbę członków Komisji Rewizyjnej ustala każdorazowo Walne Zebranie Klubu.

3. Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego.

4. Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:

1) przeprowadzenie okresowych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu, 2) wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia,

3) składanie sprawozdań z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu oraz stawianie wniosku o udzielanie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi,

4) składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowanych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu,

5) występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu, względnie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu w przypadku stwierdzenia niezgodnych z prawem lub statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu.

 

 

 

§ 22

1. Członek Komisji Rewizyjnej może być zawieszony w czynnościach, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie z statutem, bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.

2. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach członka Komisji Rewizyjnej podejmuje Komisja Rewizyjna większością kwalifikowaną 2/3 głosów przy obecności wszystkich 3 członków uprawnionych do głosowania. W przypadku podejmowania uchwał w obecności 2 członków Komisji Rewizyjnej, rozstrzygający jest głos przewodniczącego posiedzenia.

3. Zawieszony w czynnościach członek Komisji Rewizyjnej ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Członków Klubu w terminie 30 dni od dnia otrzymania uchwały o zawieszeniu.

 

§ 23

W przypadku powstania wakatu w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej władzom tym przysługuje prawo dokooptowania nowych członków spośród członków Klubu. Liczba osób dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 pochodzących z wyboru.

 

Rozdział 5

Wyróżnienia i kary

 

§ 24

Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody. Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalony przez Zarząd Klubu, zatwierdzony przez Walne Zebranie Członków Klubu.

 

§ 25

1. W razie naruszenia postanowień statutu lub uchwał władz Klubu Zarządowi przysługuje – zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Walne Zebranie Członków Klubu, prawo wymierzania następujących kar:

1) upomnienia,

2) nagany,

3) zawieszenia w prawach członka na okres do 12 miesięcy,

4) skreślenie z listy członków Klubu,

  1. Od uchwały Zarządu o ukaraniu członkowi Klubu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zebrania Członków Klubu w terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia o ukaraniu. Uchwała Walnego Zebrania Członków Klubu o ukaraniu jest ostateczna.

     

 

 

Rozdział 6

Majątek i fundusze Klubu

 

§ 26

1. Na majątek Klubu składają się: nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.

2. Na fundusze Klubu składają się:

1) składki członkowskie, wpisowe,

2) darowizny i zapisy,

3) dotacje,

4) dochody z majątku,

5) dochody z działalności statutowej,

6) inne wpływy.

 

§ 27

Dla ważności oświadczeń w zakresie podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielania pełnomocnictw wymagane jest podpis Prezesa lub Skarbnika samodzielnie lub podpis jednego upoważnionych przez Zarząd innych członków Zarządu.

 

Rozdział 7

Zmiana statutu i rozwiązanie się Klubu

 

§ 28

Zmiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Członków Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności przynajmniej 50% uprawnionych do głosowania.

 

§ 29

1. Rozwiązanie Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności, co najmniej 50% uprawnionych do głosowania.

2. Uchwała o rozwiązaniu Klubu wyznacza likwidatora i określa cel, na jaki ma być przeznaczony jego majątek.

 

REGULAMIN

UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO "KATOWICE"

 

 

I. WARUNKI PRZYJĘCIA DO KLUBU

 

1. Wypełnienie i podpisanie DEKLARACJI Rodzica/Opiekuna – zgodnie z obowiązującym wzorem.

2. Dobry stan zdrowia.

3. Wniesienie jednorazowej opłaty wpisowej w wysokości - 120zł, ustalonej zgodnie z trybem płacenia składek UKS Katowice.

 

II. GRUPY TRENINGOWE

 

1. O przynależności do danej grupy zawodniczej decydują trenerzy, kierując się zdolnościami i pracowitością dziecka.

Grupa Rekreacyjna młodsza i starsza - zawodniczki tej grupy biorą udział w turniejach oraz zawodach dla grup rekreacyjnych zgodnie z predyspozycjami i zdolnościami.

4. Grupa Naborowa Starsza – dzieci, które nie zakwalifikowały się do grupy rekreacyjnej, wymagające dalszego przygotowania.

5. Grupa Naborowa młodsza – dzieci, które rozpoczynają treningi gimnastyki artystycznej, przygotowywane do przejścia do grupy naborowej starszej.

 

III. SKŁADKI KLUBOWE

 

1. Składki klubowe wynoszą:

- WPISOWE - 120zł – jednorazowe bezzwrotne, płatne przez platformę Sportbm

- Grupa Rekreacyjna młodsza i starsza – 200zł płatne przez platformę Sportbm

- Grupa Naborowa Starsza – 180zł płatne przez platformę Sportbm

- Grupa Naborowa młodsza – 140zł płatne przez platformę Sportbm

- Rodzeństwo – zniżka 20zł na każde dziecko

2. Wniesienie składki klubowej obowiązuje przez 12 miesięcy w roku, za dany miesiąc do 10-go dnia danego miesiąca przez aktualnie obowiązującą platformę płatniczą

3. Opłaty miesięczne obowiązują przez cały rok kalendarzowy, są stałe, niezależnie od przerw świątecznych, ferii i wakacji, ilości zajęć w miesiącu oraz faktycznych obecności na treningach.

4. Zaleganie we wpłatach składek klubowych skutkuje podniesieniem składki:

- brakiem możliwości udziału w treningach

- brakiem możliwości udziału w zawodach

- wystawieniem wezwania do zapłaty

- wnioskiem o skreślenie z listy członków Klubu zgodnie ze Statutem

- dochodzeniem roszczeń na drodze sądowej.

5. Środki finansowe pochodzące ze składek przeznaczone są w szczególności na:

- wynajem obiektów sportowych

- wynagrodzenia trenerów

- opłaty statutowe w związkach sportowych

- administrację Klubu

 

IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W TRENINGACH

 

1. Wniesienie składki klubowej do 10-go każdego miesiąca.

2. Treningi odbywają się zgodnie z harmonogramem obowiązującym na dany rok szkolny.

3. Nieobecności na treningach muszą być usprawiedliwione.

4. Zawodnik zobowiązany jest w szczególności do:

- punktualności

- przestrzegania zasad bezpieczeństwa

- kulturalnego zachowania się na terenie obiektów sportowych

- kulturalnego zachowania się wobec trenerów i koleżanek z sekcji

- kulturalnego zachowania się na zawodach

- wykonywania poleceń wydawanych przez trenera

- informowania trenera o problemach zdrowotnych: zawroty, bóle głowy itp.

- uzyskania zgody trenera na każdorazowe opuszczanie miejsca realizacji treningu

- dbania o sprzęt sportowy

- posiadania podczas treningu odpowiedniego stroju sportowego, uczesania i przyborów gimnastyki artystycznej: skakanka, obręcz, piłka, maczugi, wstążka

- godnego reprezentowania Klubu na zewnątrz

- rzetelnego i sumiennego uczestniczenia w treningach

- brania udziału we wszystkich zawodach, do których został wytypowany przez trenera

- pomagania innym zawodniczkom sekcji.

5. W przypadku naruszenia w/w obowiązków trenerzy mają prawo wyciągnąć wobec zawodników następujące konsekwencje:

- upomnienie ustne

- upomnienie ustne przy całej grupie

- upomnienie ustne w obecności rodzica

- usunięcie zawodniczki z treningu (w przypadku braku poprawy po zastosowaniu w/w działań)

- nie zgłoszenie do zawodów

- wystąpienie do Zarządu Klubu o tymczasowe zawieszenie w prawach zawodnika Klubu

7. Na czas treningu rodzice opuszczają salę ćwiczeń.

8. W określonych terminach odbywają się zajęcia otwarte, na które zapraszani są rodzice i opiekunowie.

 

 

V. WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH

 

1. Decyzję o zgłoszeniu zawodniczki na zawody podejmuje trener na podstawie osiąganych rezultatów i zaangażowania na treningach.

2. Zawodniczka ma obowiązek startu w zawodach, na które została zgłoszona.

3. Koszt wyjazdu na zawody (startowe, noclegi, wyżywienie, transport itp.) finansowane jest przez zawodniczkę

4. W przypadku rezygnacji zawodniczki z udziału w zawodach, po wyznaczonym przez organizatora terminie, OBOWIĄZKIEM jest opłacenie wszystkich kosztów wynikających ze zgłoszenia danej zawodniczki. Wyjątek stanowi zgłoszenie rezygnacji na tyle wcześnie, aby trener zdążył wycofać zawodniczkę z list zgłoszeniowych i wyjazdowych - termin określany jest każdorazowo przez organizatora zawodów.

5. Wszelkie wymagane formalności w tym opłaty związane z zawodami, zawodniczka ma obowiązek uregulować w terminie i trybie ustalonym przez trenera.

 

VI. OBOWIĄZKI TRENERA

 

1. Trener nie realizuje swoich interesów. Wie, że on jest dla zawodniczek, a nie one dla niego.

2. Trener prowadzi dziennik treningowy, opracowuje plany organizacyjno - szkoleniowe i przedstawia Zarządowi Klubu sprawozdania ze swojej pracy.

3. Trener, uwzględniając wiek i rozwój zawodniczek buduje w nich kreatywność i świadomość własnych umiejętności. Jest cierpliwy i wyrozumiały. Poznaje problemy zawodniczek i pomaga je rozwiązywać.

4. Trener zobowiązuje się zachować dyscyplinę na treningach tak, by stworzyć jak najlepsze warunki podczas zajęć.

5. Trener ma obowiązek uczestniczyć w zawodach i turniejach, w których biorą udział szkolone przez niego zawodniczki lub wyznaczyć osobę, która go zastąpi.

6. Trener opuszcza obiekt, na którym odbywają się zajęcia dopiero, gdy wszystkie dzieci będą pod opieką rodziców/opiekunów.

7. Trener powinien przeprowadzać okresowo konsultację z rodzicami oraz na bieżąco, w zależności od potrzeb, informować o postępach dzieci.

8. Trener ma obowiązek na koniec miesiąca dostarczyć Zarządowi Klubu listę obecności na treningach, zgodnie ze stanem faktycznym.

9. Trener ma swobodę wyboru metod i środków oddziaływania na zawodniczki w procesie szkoleniowym

10. Trener dba o dobry wizerunek Klubu.

 

 

VII. WYSTĄPIENIE Z KLUBU

 

Wystąpienie z Klubu możliwe jest po złożeniu rezygnacji z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, podpisanej przez rodzica/opiekuna prawnego zawodniczki w formie pisemnej, bądź drogą mailową do Zarządu Klubu. Rezygnacja możliwa jest po uprzednim zdaniu sprzętu sportowego do trenera prowadzącego i rozliczeniu składek klubowych.

 

VIII. ZAWIESZENIE ZAWODNICZKI W TRENINGACH

 

W przypadku zdarzeń losowych (kontuzja, dłuższa choroba), które uniemożliwiają zawodniczce udział w treningach, możliwe jest zawieszenie zawodniczki w treningach, bez obowiązku zapłaty składki klubowej. Zawieszenie możliwe jest po złożeniu pisemnej prośby do Zarządu Klubu, podpisanej przez rodzica/opiekuna prawnego zawodniczki. Nieobecność na treningach nie może być krótsza niż pełny miesiąc kalendarzowy i nie dłuższa niż trzy miesiące kalendarzowe. Zawieszenie nie dotyczy okresu wakacji, ferii i przerw w treningach w okresach świątecznych.

 

IX. SKREŚLENIE Z LISTY CZŁONKÓW KLUBU

 

W przypadku działania zawodniczki i/lub rodzica/opiekuna prawnego na szkodę Klubu lub trenerów następuje skreślenie zawodniczki z listy członków Klubu zgodnie ze Statutem Klubu i obowiązkiem rozliczenia składek klubowych, a także zdania sprzętu klubowego. Za działanie na szkodę Klubu rozumie się wpływ na negatywny wizerunek Klubu na zewnątrz, w szczególności rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, negowanie wszelkich czynności podejmowanych przez trenerów, bądź Zarząd Klubu, a także podejmowanie działań w imieniu Klubu bez konsultacji z Zarządem Klubu.

 

 

X. SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

1. Osobą odpowiedzialną za kontakty z rodzicami jest trener prowadzący daną grupę treningową.

2. Zebrania trenerów z rodzicami odbywają się na początku roku startowego (spotkanie informacyjne o planowanych działaniach w bieżącym sezonie), później w miarę potrzeb.

3. W ważnych sprawach istnieje możliwość kontaktu z osobą reprezentującą Klub – wszyscy członkowie Zarządu, bądź telefonicznie pod nr tel.:533-631-926

4. Treningi otwarte odbywają się nie rzadziej niż dwa razy w roku

ING BANK ŚLĄSKI

44 1050 1214 1000 0090 3032 9552

Siedziba UKS "Katowice"

ul. Piastów 22/143

40-868 Katowice

Hala UKS Katowice

ul. Józefowska 40

40-143 Katowice

(HALA MOSiR)

 

MAPA GOOGLE

Regulamin, Statut Klubu UKS Katowice

Przejdź do strony głównej